Lad ADDvision stå for housekeeping af din IT Drift

GOOD HOUSEKEEPING

Hun har styr på det. Har du? Dagligdagens IT-opgaver og sikkerheden? Ellers få en driftsaftale hos ADDvision. Så får du nemlig styr på det hele. Tid til skarp forretningsudvikling. Og ægte fritid uden bekymringer.

Prøv at Google ”it-nedbrud danmark 2017”. Så får du 41.100* hits. Altså over 40.000 artikler. Lad os bare for sjov skyld sige, at der gennemsnitligt er skrevet 2 artikler om hvert specifikt nedbrud. De store nedbrud står der meget om, de små er overhovedet ikke omtalt, så det er en fin gennemsnitsberegning. Det er stadig over 20 tusinde på 1 år. Det er mere end 54 nedbrud om dagen. Var du én af dem? Eller slap du?

(Her i 2019: prøv at google “it-nedbrud danmark 2018. Nu er antallet af hits 96.200. Vi siger det bare.)

IT nedbrud - ADDvision

Og hvis du var, hvor hurtigt blev problemet så løst? Hvor lang tid var du uden kontakt til kunderne? Hvor mange penge tabte din virksomhed på det? Fik I overhovedet reetableret data?

Det her var lige for at ridse det værst tænkelige op. At det hele crasher eller bliver hacket. Men hvad, hvis det bare er sådan noget hverdagsproblematik? Et enkelt hjørne af systemerne eller funktionaliteten, der driller eller ikke virker, så arbejdsdagen ikke glider, som den skal. Ligesom en vask, der er lidt tilstoppet. Eller en bil, hvor airconditioneringen/ventilationen ikke fungerer.

Hvad er en god
Housekeeping aftale?

  • En individuel aftale om hjælp til dagligdags IT-serviceopgaver. Kan fx omfatte vedligehold, support, sikkerhed, datacenter, applikationsudvikling, webudvikling mv.
  • Proaktiv aftale, der forhindrer problemer i overhovedet at opstå.
  • Formålet er at virksomhedens IT kører, som det skal. Altid. Uden irriterende og uforudsete forhindringer
  • Udbyderen hjælper virksomheden i netop det omfang, der er behov for. 1 gang om måneden. Hver dag. Hvad der passer bedst.
  • Prisen er kendt og stabil

Good Housekeeping. Det gjorde dit hjem dejligt og værdifuldt. Det gør din virksomhed skarp.

Det kommer alt sammen ind under det, vi kalder Good Housekeeping. En IT-afdeling skal bestemt tænke strategisk, og sikre, at systemerne understøtter virksomhedens visioner. Men det dagligdags skal bare køre, for at virksomheden ikke snubler på vej mod målene.

Good Housekeeping er noget, man forbinder med flittige husmødre … i en lidt anden tidsalder. Igennem årene delte de best practices og nye erfaringer og idéer. Alt sammen med det formål at holde hus og hjem i rigtig god stand på et fastlagt og ikke enormt tidsforbrug og budget. Good Housekeeping skabte og skaber stadig solid værdi. Det gør det også i IT-afdelingen. Hvis din virksomhed har sådan en. Og hvis de har tiden og ekspertisen. Ellers kan man tegne en driftsaftale/housekeepingaftale og få løst alle problemerne.

Konkrete fordele ved
Good Housekeeping

  • Jobbet bliver gjort
  • Jobbet bliver gjort bedre af udbyder med stor ekspertise og erfaring
  • Akutte situationer som fx crash eller cyberangreb opstår ikke
  • Levetiden på udstyr forlænges
  • Effektivt og omkostningsbesparende
  • Kendte, stabile omkostninger
  • Giver en sund, velkørende og robust IT-infrastruktur

Housekeeping gør din virksomhed robust og tiltrækkende

Det vælger flere og flere virksomheder. Computer Economics (der årligt har publiceret analyser af fordeling af IT-udgifter siden 1990) har talt med små og mellemstore virksomheder i jan-apr 2017 og undersøgt deres fremtidsplaner for at outsource. De undersøgte virksomheder HAR allerede øget outsourcingen. 37-47% af dem ville udvide antallet af områder, de outsourcer på fremover – og de vil bruge flere penge på outsourcing i det hele taget.

6 IT housekeeping trends 2018

Fald i traditionel in-house hosting
Partnerskaber på outsourcing bliver langt vigtigere
Større krav til værdi – mindre fokus på omkostning
Vækst i nye teknologier – og behovet for at udnytte dem
Sværere at finde dygtige IT-medarbejdere
Stigende efterspørgsel efter både bløde og hårde IT-skills

De gør det helt enkelt, fordi det viser sig at være sundt for forretningen:

  • Det er effektivt
  • Det er omkostningsbesparende
  • Omkostningerne er kendte og stabile
  • Levetiden på udstyr forlænges
  • De akutte situationer opstår ikke – eller i hvert fald langt sjældnere
  • Jobbet bliver gjort bedre: De virksomheder, der varetager de outsourcede opgaver, har ekspertise og erfaring

Hvad outsourcer de små og mellemstore virksomheder?

  • Applikationsudvikling – alle de små og større videreudviklinger og vedligeholdelse af virksomhedens systemer
  • IT-sikkerhed
  • Support
  • Web-udvikling
  • Datacenter

Det er ikke alle undersøgte virksomheder, der har fanget idéen endnu. Er du én af dem, der er i tvivl? Så skal du vide, at de virksomheder, der har prøvet det, hurtigt udvider outsourcingen til at omfatte flere områder. Når de outsourcer hele eller en del af IT-opgaverne, oplever de bedre effektivitet, færre omkostninger og ro i sindet. Og måske frem for alt: TID til at koncentrere sig om virksomhedens kerneforretning.

Lysten til at uddelegere IT-driften kommer også af, at flere virksomheder drager parallellen mellem at outsource IT drift og at have serviceaftale på fx bil, alarm, gasfyr. Og få hjælp til rengøring og vinduespudsning for at skaffe sig kvalitetstid i et travlt liv.

Undgå unødvendige risici

De store:
• Datacrash
• System- & hardwarenedbrud
• Cyberhacking

De små:
1. Daglige irritationsmomenter
2. Forsinkelser
3. Opbremsninger i virksomhedens opgaver

Hvad nu hvis?

Så der er masser af positive, gode grunde til at vælge en housekeeping-aftale.

Hvad er risikoen, hvis der ikke er styr på det praktiske i IT-afdelingen? I en verden, hvor vilkårene for IT ændrer sig 24/7 – modsat fx biler og alarmsystemer.

Stigning i succesrige cyberangreb
fra 2016 til 2017? 164% 1

Angreb/nedbrud koster gennemsnitligt danske virksomheder + 900.000 kr.2

40% har været ramt af cyberangreb 3

71% vil bruge flere penge på IT-sikkerhed 4

1. Kilde Gemalto 2017
2. Kilde PwC 2017
3. Kilde Deloitte 2017, 150 adspurgte større virksomheder
4. Kilde 2017 ComputerWorld/DI

Tja – for det første kan man jo stille sig selv det spørgsmål, om man egentlig er klar over, hvor meget og hvor mange forskellige ting, der skal opdateres og ses efter i ens systemer? Hvor komplekse de egentlig er? Hvordan og på hvad der opstår slid og påvirkning af fx varme, støv, og almindelig håndtering? Computere kører – modsat overtroen – ikke bare for evigt. Er der overblik over sammenhængen mellem de forskellige elementer? Måske kan du IKKE bare udskifte en server – fordi den kører på et system, som resten af dine enheder ikke passer til. Eller hvad med den nye persondatalovgivning? Hvad betyder det hos jer? For hvad og hvordan I gemmer data?

Er din IT-afdeling god, har de selvfølgelig styr på alt det her. Men måske har du ikke en IT-afdeling. Eller medarbejderne har mere end rigeligt travlt med andre opgaver, der føles vigtigere for jer som virksomhed.

Vil du ringe i panik, når ulykken er sket? Eller vil du roligt og afslappet undgå ulykken?

Og så er risikoen pludselig højere. For cyberangreb, for et system, der strejker uforklarligt, for processer, der tager 30 minutter i stedet for 3 sekunder. Eller noget andet irriterende.

Det er ikke dyrt at få en 360 graders housekeeping-aftale/driftsaftale. Man skal først og fremmest ikke betale for noget, man ikke får. Housekeeping-dage er planlagte, fx på faste dage, der passer virksomheden. Aftalens omfang og prisen er skræddersyet, så det matcher behovene. Udgangspunktet er en proaktiv strategi for, hvordan virksomheden holdes kørende og skarp – for færrest mulige og helt kendte omkostninger.

Det er helt gratis at få et uforpligtende møde med ADDvision for at finde ud af, hvordan din housekeeping-aftale skulle se ud. Og hvilke fordele, det giver din virksomhed.

Kontakt os og book dit møde nu.
Så du helt undgår problemerne

 

Skriv til os og vi vender tilbage til dig inden for kort tid.
Per ADDvision - Komplette IT-løsninger
Skriv til os og vi vender tilbage til dig inden for kort tid.
Fjernsupport ADDvision - never give up!
Kontakt os og vil vil vende tilbage så hurtigt vi kan. Med venlig hilsen, ADDvison support team
Send
Send
Send