adax kundehistorie

ADAX

ADAX fik totalløsning for sælgere og centrallager i Roskilde

En stregkodebaseret mobil sælgerløsning kombineret med en online lagerstyringsløsning leveret af ADDvision har efter kun 2 måneders brug givet den taskeproducerende ­virksomhed ADAX A/S hurtigere reaktionstid, større kundetilfredshed og øget lønsomhed.

Et tæt samarbejde mellem ADAX og ADDvision omkring optimering af virksomhedens salgs-, lager- og forsendelsesprocessser via en stregkodeløsning har givet ADAX en række fordele: Bl.a. afskaffelse af tunge og ofte fejlbehæftede manuelle arbejdsprocesser, større kundetilfredshed og større lønsomhed.

ADAX A/S er ejer af de tre brands ADAX, Monroe og Cavalet, hvilket gør virksomheden til en af de tunge spillere på det internationale marked for kvalitetstasker. Tasker leveres til det meste af verden via ADAX´s centrale lager i Danmark. I en branche, hvor der er krav om at der skal være interessante og relevante varer på hylden hver dag, er det alfa og omega, at ADAX kan reagere hurtigt og levere fejlfrit. Det har gjort overblik over salget til virksomhedens livsnerve.

“Manuelle arbejdsgange er ikke nok for os. Vi kan ikke opfylde kundernes leveringskrav med papirbaserede arbejdsgange i forbindelse med salg, lager og vareforsendelse. Tidligere faxede sælgerne kun ordrer til hovedkontoret en gang om ugen, og der gik lang tid, før kunden fik varerne. Vi brugte også meget tid på manuel indtastning og på at rette de fejl, som nemt opstod som følge af dette”, siger salgschef Helle Silfen, ADAX A/S.

ADDvisions totalløsning den bedste

ADAX besluttede derfor at strømline de vitale processer i forbindelse med ordreoptagelse ude hos kunden, lagerstyring, plukning og afsendelse af varerne. Efter at have set på flere muligheder i samråd med et rådgivningsfirma, besluttede ADAX sig for at udvide sit Microsoft Dynamics C5 med en mobil, stregkode-baseret sælgerløsning og en stregkodebaseret lagerløsning fra ADDvision. De to systemer er leveret og integreret i en totalløsning af ADDvision.

“ADDvision blev valgt blandt flere andre leverandører, fordi deres totalløsning var bedst. Vi var meget tiltalt af, at deres løsning indeholdt det hele, for så kunne vi få den rigtige løsning hos én og samme leverandør”, siger Helle Silfen.

Store effektivitetsgevinster og øget leveringssikkerhed på kun 2 måneder

Efter kun 2 måneder med den nye totalløsning har ADAX fået en række effektivitetsfordele. Efter Helle Silfens vurdering er de med til at fastholde virksomhedens placering i førerfeltet.
Stregkodeløsningen sikrer, at hovedkontoret modtager ordren få minutter efter, at sælgeren har forladt kunden. Det sker helt uden papirgange, og uanset hvor sælgeren befinder sig. I praksis foregår det således, at sælgeren har oprettet kunden allerede inden besøget. Det betyder, at sælgeren under kundebesøget blot skal indscanne stregkoderne på sælgerens håndholdte pc. Heri genereres der automatisk en ordre. Sælgeren kan straks oplyse kunden om varerne er på lager, eller hvornår de kan leveres. Ordrebekræftelsen udskrives på sælgerens bærbare printer – og minutter efter besøget overfører sælgeren ordren elektronisk til hovedkontorets Microsoft Dynamics C5-økonomisystem via en mobiltelefon.

“Med den nye stregkodeløsning modtager vi ordren umiddelbart efter at sælgeren har afsluttet kundebesøget. Det har virkelig sat fart på vores leveringshastighed”, siger Helle Silfen.

Reaktionsevnen og kundetilfredsheden styrket væsentligt

Efter at hovedkontoret har modtaget ordren, godkendes den med et museklik. Herefter oprettes den i virksomhedens centrale Microsoft Dynamics C5-løsning, og kan overføres til lagermedarbejdernes stregkodelæsere. Det sikrer, at ADAX kan starte ekspeditionen kort tid efter at sælgeren har forladt kunden. ADAX kører i dag med kaoslager, og systemet foreslår automatisk den hurtigste plukkerute på lageret. ADDvision har rådgivet og hjulpet med de omfattende forberedelser samt med etableringen af kaoslageret.

“Stregkodeløsningen og ADDvision’s dybe forretningskompetence har øget vores effektivitet og reaktionsevne markant. Kunderne fortæller os efter kun 2 måneder med den nye løsning, at de er langt mere tilfredse med vores service. De får de rigtige varer til tiden nu”, siger Helle Silfen.

“God service er vores vigtigste konkurrenceparameter. Totalløsningen betyder, at vi er godt på vej mod pletfri service, og dermed også en styrket konkurrenceevne”.

“ADDvision har en stor aktie i successen”

“Men”, siger Helle Silfen, “intet it-system er stærkere end den samarbejdspartner, der implementerer det”.

Helle Silfen oplever ADDvision som en samarbejdspartner med meget dybe kompetencer inden for stregkodeløsninger, og med forståelse for både forretning og teknologi.

“Processen har udfordret både os og ADDvision. De har været meget kreative, og vi har fået masser af ny viden om, hvordan vi skal bruge vores Microsoft Dynamics C5 optimalt i forbindelse med vores salgs- og lagerprocesser, som er dem, der er strategisk allervigtigst for os i dag”.

“Vi har desuden fået god hjælp til at etablere den nødvendige disciplin omkring vores varenavne og varenumre, hvilket er en nødvendighed for at få stregkoderne til at fungere. Derudover er vi også blevet opmærksomme på en masse nye muligheder i Microsoft Dynamics C5, som vi med fordel kan blive bedre til at udnytte. Så samtidig med at ADDvision har løst en række komplekse udfordringer i forbindelse med den faktiske opgave, stregkodeløsningen, har de også haft overskud til at rådgive og give os masser af ekstra værdifuld viden”, pointerer Helle Silfen.

“Det her projekt var ikke nået så langt på så relativt kort tid, uden en samarbejdspartner, der er god til at samle op, og melde hurtigt tilbage. Så ADDvision har en stor aktie i at vi så relativt hurtigt har oplevet store, konkrete fordele ved totalløsningen på kun 2 måneder. Vi har naturligvis fundet det hele lidt kaotisk ind imellem, men så har vi haft en god sparringpartner og hjælp i ADDvision. Så set i bakspejlet er projektet gået rigtig godt”.

Inden for det næste års tid planlægger ADAX at udbygge stregkodeprojektet og overføre erfaringerne fra ADDvisions totalløsning til Sverige, Norge, Finland og Holland.

“Udrulningen sker med ADDvision som samarbejdspartner”, slutter Helle Silfen.

Vi har også en online lagerstyringsløsning, der matcher din virksomheds behov

ADDvision af en af Danmarks mest erfarne Microsoft Dynamics partnere indenfor online lagerstyringsløsninger til Microsoft Dynamics C5, XAL og NAV. Alle vores løsninger har de funktioner, du kan forvente af en moderne, avanceret og brugervenlig lagerstyringsløsning i én og samme løsning.

Det fik ADAX

  • ADDvision Barcode online lagerstyringsløsning (WMS)
  • Motorola MC3200 håndterminaler til lageret
  • WIFI Lager
  • Zebra stregkodeprintere
  • Integration til Consignor (forsendelser og fragtlabels)
  • Sælgerløsning til IPad
  • Rådgivning og support i hverdagen

Hent case story som PDF

Om ADAX

Det stod ikke skrevet i stjernerne, at Eugen Silfen som kom til Danmark kun 18 år gammel, skulle grundlægge det, der i dag er en af Danmarks internationale designvirksomheder. En tilfældighed kalder han det selv. Med en lille opsparing på lommen som eneste startkapital grundlagde han ADAX i 1982 i en kælder i København. Primært fordi han ønskede at skabe bedre tasker end dem, han så i butikkerne.

ADAX er en familievirksomhed og holder derfor fast i de samme ideer og traditioner som definerede starten på virksomheden. I dag præger den nye generation i stigende grad udviklingen både hvad angår design, salg og markedsføring. ADAX er repræsenteret i flere lande på det europæiske kontinent, og har salgskontorer beliggende i Stockholm, Oslo og Frankfurt. Med rødderne i den danske designtradition har ADAX de seneste år samarbejdet med navne som Stine Goya, Soulland og Carin Wester – nogle af de mest talentfulde skandinaviske designere.

Læs mere om ADAX her

Per ADDvision - Komplette IT-løsninger
Skriv til os og vi vender tilbage til dig inden for kort tid.
Fjernsupport ADDvision - never give up!
Kontakt os og vil vil vende tilbage så hurtigt vi kan. Med venlig hilsen, ADDvison support team
Send