Cerama vase

Cerama

Cerama har prøvet virksomheders værste mareridt: at miste samtlige stamdata på grund af simpelt kludder. At være kastebold mellem forskellige leverandører, der kun ved én ting med sikkerhed, og det er, at fejlen ligger hos den anden leverandør.

Når man så tilføjer langsomme dagligdags rutiner på grund af servere, man ikke kan få adgang til, og nye tiltag, der ikke kan implementeres, er der ikke noget at sige til, at man bliver lidt håndsky over for IT-udbydere.

Cerama har idag 100% oppetid, lynhurtig dagligdag, hosting og skarp Microsoft Dynamics løsning med samtlige moduler.
Hos ADDvision, der tager ansvaret for alt.

Iben Markussen, adm. direktør i Cerama A/S, fortæller:
“Jeg vil fastholde, at min fornemste opgave er at være en god leder af min virksomhed – ikke at være IT-specialist. Derfor gik jeg imod de fleste anbefalinger, da vi primo 2013 – efter en række turbulente IT-år – valgte én enkelt totalleverandør til både vores forretningssystemer, hosting og IT-drift. Det var den helt rigtige beslutning: ADDvision håndterer al IT for os, Microsoft Dynamics, hosting, udviklingsopgaver mv – og alt spiller 100%. Medarbejderne har et lynhurtigt og velfungerende system – jeg har ro til at drive min virksomhed og kan ringe til ét enkelt telefonnummer med ønsker, idéer og smårettelser.”

“Vi havde oprindeligt et rimeligt velfungerende in-house system, som vi på et tidspunkt lod en ekstern konsulent vedligeholde for os. Det gik HELT galt og vi mistede alle stamdata! Vi turde ikke en in-house løsning derefter og entrerede med en ekstern hosting-leverandør. Samtidigt valgte vi ADDvision, der er Dynamics-eksperter, til at håndtere vores forretningsløsning.
Samarbejdet med ADDvision blev hurtigt tæt, fordi vi opkøbte et svensk firma, der også skulle køre Dynamics. Vi skulle kunne se hinandens lagre, men skulle til gengæld ikke have indblik i regnskaberne; der skulle tilpasses systemer og laves ny funktionalitet. Efterhånden oplevede vi nu flere og flere nedbrud, hvor vi ikke kunne komme på vores systemer, fik en masse problemer og i det hele taget ikke kunne passe vores arbejde.

Hosting-leverandøren pegede på Dynamics som synderen, og ADDvision mente, at hosting nok kunne struktureres endnu bedre. Der kunne vi godt nok bruge meget krudt på mægling, præcisering af fejl og lignende.

Grundlæggende vil jeg faktisk ikke bruge min energi på ting, der bare ikke virker. Og derfor valgte vi ADDvision, der allerede havde bevist deres værd over tid i et fantastisk samarbejde på Dynamics-løsningen. Det viste sig også, at hosting-leverandøren faktisk slet ikke havde adgang til de servere, hvor vores løsning og data lå, hvilket bekræftede mig i mit valg.

Fuldendt hosting og lynhurtig løsning

Hos Cerama bruger alle medarbejdere Dynamics-pakken fuldt ud hver dag, og alle moduler er i sving: lagerstyring, logistik, regnskab, salg og indkøb, indkøbsforslag, færdigmelding af varer. Ingenting går efterhånden på papir i forretningen. Vi er glade for løsningen og den passer til vores forretning – især efter vi fik lavet tilpasninger i forbindelse med opkøbet af det svenske firma. ADDvision har hjulpet os hele vejen og lavet udbygninger af løsningen, som matcher netop vores behov. Samarbejdet har været uhyre godt og enhver Dynamics-opgave har fungeret optimalt.

Og nu, hvor ADDvision også står for hostingen, virker alt! Vi har 100% oppetid, bogstaveligt talt. Vi har ingen nedbrud haft overhovedet, siden skiftet til ADDvision. Forbindelsen er meget stabil, og upload og download, som vi bruger en del, er langt hurtigere nu – blandt andet på grund af ADDvisions lynhurtige servere, der er dedikeret til os. Jeg ringer bare ét sted og afleverer opgaven eller fortæller om fejlen, og skal ikke overveje, hvad der ligger hos den ene leverandør eller den anden.

Tillid, tryghed og faglighed

Det er uhyre vigtigt, at systemerne fungerer. Det er bestemt også meget vigtigt, hvordan det daglige samarbejde er. Hos ADDvision har jeg følt mig i gode hænder fra starten. De er enormt faglige, alle forslag er gennemtænkte og gennemarbejdede. De presser ikke på med salg. De sælger os kun det, der løser vores problem….ikke alt muligt andet. De kan forklare på en måde, så jeg forstår processerne, og det styrker min opfattelse af deres dygtighed. Jeg fortæller med mit eget sprog, hvad mine behov er, og hvad mit system skal kunne. Det kan ADDvision forstå og oversætte til knivskarpe tilpasninger. Det er et ægte samarbejde.

Tilliden er altafgørende, for jeg skal ikke selv være ekspert på alle områder. Jeg har kun oplevet, at ADDvision er til at stole på. Kan det ikke lade sig gøre, så siger de det. Siger de til gengæld, at de kan løse opgaven, så bliver den også løst. Og det hjælper da også, at vi har en fast kontaktpersoner, som er enormt nem at være sammen med.

Hvis jeg overhovedet skal kritisere ADDvision, sådan lidt drillende? De er næsten for gode til at glemme at fortælle om alt det, de faktisk kan. Nu er jeg ved at vænne mig til at spørge dem først!” afslutter Iben Markussen.

Det fik Cerama

  • Hosting af hele IT-infrastrukturen
  • 100% oppetid, lynhurtig dagligdag
  • Rådgivning & Support i hverdagen

Hent case story som PDF

Om Cerama

I mere end 35 år har Cerama A/S leveret ler, glasur, værktøj og ovne til pottemagere og keramikere i hele Skandinavien. Målet har altid været at levere kvalitetsprodukter kombineret med høj faglig service.

 

Cerama A/S sælger produkterne direkte til kunden eller gennem forhandlere, som alle har stor viden indenfor det keramiske fagområde. De sidste 10 år har Cerama A/S desuden serviceret glaskunstnere med kompatibelt planglas og tilbehør. Seneste nyudvikling er miljø -og energivenlige glassmelteovne.

Læs mere om Cerama her

Per ADDvision - Komplette IT-løsninger
Skriv til os og vi vender tilbage til dig indenfor kort tid.
Fjernsupport ADDvision - never give up!
Kontakt os og vil vil vende tilbage så hurtigt vi kan. Med venlig hilsen, ADDvison support team
Send