Microsoft Dynamics 365 Business Central giver dig fuld kontrol i en samlet cloud-løsning.
Det er en helt ny måde at tænke økonomisystem, it-arkitektur og -drift på. Dynamics 365 Business Central giver din virksomhed valgmuligheder og vækst på dine betingelser. Microsoft Dynamics 365 Business Central er et cloud-baseret økonomisystem, så du skal ikke tænke på køb af hverken software eller hardware. Det hele bliver leveret som en service fra Microsoft og afregnes pr. måned ud fra jeres konkrete behov, som kan justeres fra dag til dag. Med Microsoft Dynamics 365 Business Central er du dækket ind, uanset om du har mange eller få medarbejdere.
Dynamics 365 Business Central er et komplet økonomisystem med de optimale betingelser for et tæt samspil med andre cloud-tjenester og Apps fra Microsoft, fx Dynamics 365 (CRM), Office 365 samt Power-platformen med Power BI, PowerApps og Power Automate.
Microsoft Dynamics 365 Business Central kan også lejes og købes som en on-prem version, således at du frit kan vælge mellem en sky- eller server-version.
Løsning til din branche
Business Central er en omfattende ERP-løsning, der som standard understøtter mange brancher inden for:
- Handel & Logistik
- Produktion
- Service
- Projekt
Microsoft AppSource – find den rigtige App til dine virksomhedsbehov
Har du brug for en brancheløsning eller en specifik udvidelse til din Microsoft Dynamics 365 Business Central løsning, kan du nu anvende Microsoft AppSource. Det er Microsofts App-butik, hvor du kan finde, downloade og prøve gratis App-udvidelser til din Microsoft Dynamics 365 Business løsning. Der kommer mange nye Apps til AppSource hver eneste dag. Du kan læse mere om Microsoft AppSource her
Dynamics 365 Business Central understøtter og effektiviserer:
- Bogføring og økonomistyring
- Indkøb
- Salg
- Produktionsstyring (Premium licens)
- Lagerstyring / Supply Chain Management
- Sagsstyring
- Servicestyring (Premium licens)
- Anlægsstyring
- Marketing
- Personaleadministration herunder GDPR-håndtering af data
Fungerer, som du fungerer
Microsoft Dynamics 365 Business Central er rolletilpasset og giver dine medarbejdere den indsigt, de har brug for i deres daglige arbejde. Med de relevante oplysninger ved hånden kan de både løse dagens opgaver og planlægge morgendagen.
Altid den nyeste version
Microsoft Dynamics 365 Business Central ændrer også måden, du opgraderer på. Hvor du før skulle betale for at opgradere til nyeste årgang af Dynamics NAV eller C5, bliver din Microsoft Dynamics 365 Business Central løsning nu automatisk opdateret. Dette sker løbende, og langt oftere end før. Du kan altså fremover regne med at blive opdateret til den nyeste, hurtigste og sikreste version – helt uden at skulle tænke over det.
Ikke flere tilretninger – Fremover bliver det extensions og Apps
Hvis en virksomhed før i tiden ville have en bestemt funktion til sit økonomistyringsprogram, var man nødt til at lave det som en tilretning i programmets kode. Dette var problematisk, for når der kom en opdatering til økonomistyringsprogrammet, kunne man ikke opdatere uden at miste den programmerede tilretning. Alternativt kunne man betale for at flytte tilretningen til den nye version. Mange virksomheder er i dag fastlåst i gamle udgaver af programmerne på grund af denne situation.
For at undgå dette, har Microsoft ændret måden, man tilføjer nye funktioner på. Med Microsoft Dynamics 365 Business Central bliver kundespecifikke funktioner udviklet i programpakker, som hedder extensions. Det kan sammenlignes med, når du downloader apps til din telefon – de fungerer med det samme, de opdateres løbende og de fungerer altid med den nyeste version af din software.
Kør din virksomhed, hvor som helst
Med Microsoft Dynamics 365 Business Central kan dit team arbejde, når og hvor det er bedst – på kontoret, hjemme eller på farten.
Bedre overblik over økonomien
Få den fulde kontrol over virksomhedens økonomi med Microsoft Dynamics 365 Business Central. Øg produktiviteten med intuitive løsninger til indkøb og lagerstyring. Skab mere personlige forhold til dine leverandører med tilpassede fakturaer og beskeder. Få det samlede overblik over økonomien med analyse af data fra alle dele af virksomheden. Vær altid forbundet – Med Microsoft Dynamics 365 Business Central kan dit team arbejde, når og hvor det er bedst – på kontoret, hjemme eller på farten.
Optimér forsyningskæden
Dynamics 365 Business Central benytter indbygget kunstig intelligens til at forudsige, hvornår lageret skal genopfyldes. Systemet kan på egen hånd oprette indkøbsordrer på baggrund af salgsprognoser og forventede lagerbeholdninger.
Du får det fulde overblik over lageret og kan spore alle varetransaktioner og bevægelser. Dermed kan du let sikre rettidig ordreopfyldelse – hver gang.
Du kan løbende beregne og optimere produktionskapaciteten og dine ressourcer for at sikre, at produktionen hele tiden stemmer overens med kundernes behov.
Forøg salget, og skab en bedre serviceoplevelse
Med Dynamics 365 Business Central kan du prioritere dine kunder på basis af omsætningspotentiale. Hold styr på alle interaktioner med kunder, og bliv guidet til, hvordan du kan optimere hele salgscyklussen.
Du får en omfattende oversigt over dine serviceopgaver, belastninger og medarbejderkompetencer, så du hurtigt og effektivt kan allokere de bedst egnede ressourcer til hver enkelt servicesag.
Forøg salget, og skab en bedre serviceoplevelse
Med Dynamics 365 Business Central kan du prioritere dine kunder på basis af omsætningspotentiale. Hold styr på alle interaktioner med kunder, og bliv guidet til, hvordan du kan optimere hele salgscyklussen.
Du får en omfattende oversigt over dine serviceopgaver, belastninger og medarbejderkompetencer, så du hurtigt og effektivt kan allokere de bedst egnede ressourcer til hver enkelt servicesag.
Levér dine projekter til tiden med Dynamics 365 Business Central
Ved hjælp af timesedler kan du oprette, spore og skabe overblik over kundeprojekter. Samtidig kan du styre budgetter for projekter og sikre rentabiliteten for hvert projekt.
Administrér ressourcerne effektivt og hold styr på fakturering af kunder ud fra projektomkostninger, ordrer og tilbud.
Beskyt dine kunders data og overhold GDPR
Beskyttelse af dine kunders data er mere vigtigt end nogensinde. Med Dynamics 365 Business Central kan du let tildele og begrænse adgangen til personlige data på flere forskellige niveauer.
Skab transparens og øget ansvarlighed ved at implementere et revisionsspor, og spore behandlingen af personlige data i virksomheden.
Beskyt dine kunders data og overhold GDPR
Beskyttelse af dine kunders data er mere vigtigt end nogensinde. Med Dynamics 365 Business Central kan du let tildele og begrænse adgangen til personlige data på flere forskellige niveauer.
Skab transparens og øget ansvarlighed ved at implementere et revisionsspor, og spore behandlingen af personlig data i virksomheden.
Udvid funktionaliteten med AppSource
Har du brug for en brancheløsning eller en specifik udvidelse til din Microsoft Dynamics 365 Business Central løsning, kan du nu anvende Microsoft AppSource. Det er Microsofts App-butik hvor du kan finde, downloade og prøve gratis App-udvidelser til din Microsoft Dynamics 365 Business Central-løsning. Der kommer mange nye apps til AppSource hver eneste dag. Du kan læs mere om Microsoft AppSource her
Versioner, priser og support
Microsoft Dynamics 365 Business Central er tilgængelig i følgende leje- og købeversioner:
Essentials | Premium | Team member |
Bogføring & økonomistyring Anlægsstyring Salg Marketing Indkøb Lagerstyring / Supply Chain Management Sagsstyring Personaleadministration herunder GDPR-håndtering af data
|
Bogføring & økonomistyring Anlægsstyring Salg Marketing Indkøb Lagerstyring / Supply Chain Management Sagsstyring Personaleadministration herunder GDPR-håndtering af data Servicestyring Produktionsstyring |
Læse og godkend
Kør rapporter Medarbejder-selvbetjening
|
Lejeversion DKK 489 Pr. navngivne bruger pr. måned eks. moms. Inkl. hosting, backup og driftssupport. Leveres som cloud version hos Microsoft eller Offentlig Cloud. |
Lejeversion DKK 698,50 Pr. navngivne bruger pr. måned eks. moms. Inkl. hosting, backup og driftssupport. Leveres som cloud version hos Microsoft eller Offentlig Cloud. |
Lejeversion
DKK 55,90 Pr .navngivne bruger pr. måned eks. moms. Inkl. hosting, backup og driftssupport. Leveres som cloud version hos Microsoft eller Offentlig Cloud. |
Købeversion DKK 11.167 Pr. navngivne bruger eks. moms. Vi kan tilbyde Offentlig Cloud, Privat Cloud eller lokal server (on-prem) |
Købeversion DKK 15.634 Pr. navngivne bruger eks. moms. Vi kan tilbyde Offentlig Cloud, Privat Cloud eller lokal server (on-prem) |
Købeversion
DKK 2.233 Pr. navngivne bruger eks. moms Vi kan tilbyde Offentlig Cloud, Privat cloud eller lokal server (on-prem) |
Der er en gratis revisoradgang med i prisen. Ved købeversionen er der et årligt opdateringsabonnement på 17% af licensværdien.
Har du i dag et Microsoft ERP-system med et aktivt opdateringsabonnement, har du mulighed for at “bytte til nyt” eller få op til 40% rabat på lejepriserne. Kontakt os for betingelserne.
Business Central leveres også i version der hedder Business Central Basic Financials – Økonomistyring til små virksomheder med finans, køb og salg. Begrænset til max. 3 brugere. Prisen er kr. 150 pr. bruger pr. måned.
Support – vælg, hvor meget vi skal hjælpe dig med
Vi er der for dig i hverdagen – når fx din printer strejker, mailen ikke virker eller du har glemt hvordan man laver et nyt regnskabsår i dit økonomisystem. Vi er parate til at yde support. Og du vælger selv, om du vil lade ADDvision tage sig af alle IT-opgaverne med en outsourcing aftale, eller om du blot ønsker at bruge vores spidskompetencer med en eller flere af vores serviceaftaler, der sammensættes ud fra jeres behov og til en fast pris pr. måned. Læs mere om vores serviceaftaler her
En serviceaftale med ubegrænset support på standard Business Central i hverdagen, koster fra DKK 150,- pr. bruger pr. måned.kr
Prøv Microsoft Dynamics 365 Business Central gratis i 30 dage
Har du lyst til at prøve, udforske og evaluere Microsoft Dynamics 365 Business Central-løsningen, er der mulighed for at få en komplet prøveversion gratis i 30 dage. Det eneste, du skal gøre, er at kontakte CEO & Partner Per Steen Jensen på tlf. 20855484 eller sende en mail til psj@addvision.dk – og så er du i gang med din prøveversion i dag. Du vil få links til Microsofts online guides til løsningen, og vi står desuden parate til at hjælpe dig og svare på spørgsmål


er
IMPLEMENTERING I ØJENHØJDE
Business Central er en omfattende standard ERP–løsning, men der er ikke en standard måde at implementere løsningen på. Det er op til den enkelte Microsoft–partner at sammensætte en model, ud fra hvad de mener er den optimale måde at gennemføre det på.
Vi ved, at IT-løsninger skal udarbejdes i tæt samarbejde med kunden. Kunden skal være en aktiv deltager i hele forløbet og ikke blot fungere som en udstikker af en statisk kravspecifikation. Dette giver en gennemsigtighed, der sikrer, at udfordringer bliver adresseret hurtigt og garanterer den nødvendige inddragelse af kunden i hele processen. Samtidig giver det sikker styring af risici og økonomi, samt den optimale ledelsesinvolvering.
Vi tror ikke på, at komplette kravspecifikationer er den korrekte vej til succesfulde ERP-projekter i dag!
Kunden kender ofte ikke alle sine behov og de mange forretningsmæssige muligheder der ligger i Microsoft Dynamics 365 Business Central som standard ved projektstart.
Kravene til systemet ændres undervejs i projektforløbet, når både kunden og ADDvision lærer mere om forretningen og de tekniske muligheder. Derfor arbejder vi med en dynamisk og agil tilgang til opgaverne og kunden får adgang til en Dynamics 365 Business Central standardversion i starten af forløbet, med så mange af egne masterdata som muligt. Det sikrer, at vores kunder får det, de har brug for – og ikke det, de tror, de vil have.
Derfor:
- Vi tager altid udgangspunkt i en standard Microsoft Dynamics 365 Business Central-løsning
- Forandringsparathed hos jer er en væsentlig succesfaktor
- I kender ofte ikke alle jeres behov og de mange forretningsmæssige muligheder med Microsoft Dynamics 365 Business Central som standard ved projektstart
- Sammen med jer definerer vi de overordnede krav til løsningen, disse uddybes undervejs i projektets forløb i et samarbejde mellem jer og ADDvision
- Kravene til systemet ændres undervejs i opgaveforløbet, når både I og ADDvision lærer mere om både forretningen og de tekniske muligheder
- I bestemmer, hvor meget vi skal hjælpe jer med – der er ikke to virksomheder, der er ens
Implementeringskategorier til jeres behov
Med udgangspunkt i jeres situation og behov vælger vi den rigtige projektkategori som grundlag for en succesfuld implementering og opstart af Business Central.
Basis – passer til den lille virksomhed med 1-5 medarbejdere, som kun har brug for basisfunktionaliteten i Business Central og selv ønsker at gøre meget af arbejdet med at komme godt i gang – med støtte, råd og vejledning fra os og en masse online guides. Løsningen er 100% Microsoft Cloud.
Standard – passer til den mindre virksomhed med 5-20 medarbejdere, hvor der skal benyttes standardfunktionalitet inden for handel & logistik. Vi skal migrere jeres stamdata, hjælpe med at tilpasse formularer, udføre on-site træning i standardmodulerne. Vi er hos jer, når i går live med løsningen. Løsningen kan være en 100% Microsoft Cloud eller som en Offentlig Cloud løsning (Microsoft Azure eller Sentia)
Unik – passer til virksomheder med 20+ medarbejdere, hvor der skal benyttes komplekse moduler/funktioner i Business Central såsom WMS, produktion, service, avanceret datamigrering, Apps og integrationer til tredjeparts-programmer og tjenester som f.eks. e-handel. Evt. behov for specialtilpasninger m.m. Løsningen kan være 100% Microsoft Cloud, Privat Cloud (Microsoft Azure eller Sentia) eller som en lokal version (On-prem) hos jer.
Implementerings kategorier og fra priser eks. moms:
Basis | Standard | Unik | |
Servertype | SaaS (Microsoft Cloud) | SaaS (Microsoft Cloud) eller Offentlig Cloud | On-Prem eller Privat Cloud |
Pris | DKK 14.400 | DKK 85.600 | Efter regning |
Tidsplan | 2 dage | 14 dage | Typisk 2-4 måneder |
Oprettelse | Et standardregnskab inkluderet. | Et standardregnskab inkludereret. | Ja |
Selskaber | Ubegrænset | Ubegrænset | Ubegrænset |
Afklaringsmøde | 1 time online | 1 dag | Ja |
Træning | 4 timer online (intro) | 4 dage | Ja |
Masterdata import | Tilkøb | 2 dage – Finans, Debitor, Kreditor & Lager | Ja |
Formular setup | Tilkøb | 1 dag | Ja |
Go-Live support | Tilkøb | 2 dage | Ja |
Få rådgivning af os om implementering – og få det bedste projektforløb
Vi har implementeret utallige løsninger i mange forskellige brancher og typer af virksomheder. Det har givet os et overblik og en erfaring, som kommer dig til gode. I bliver ikke stoppet i en kasse, men lyttet til og behandlet som den unikke virksomhed, I er. I skal ikke forstå teknologien og mulighederne og vide det hele – det skal vi. Det betyder, at jeres implementering hos os forløber glat og til tiden. Det er både gratis og uforpligtende at få en dialog og råd ved et indledende online møde.
Kontakt os på tlf. 44530333 eller send en mail til info@addvision.dk og lad os sammen finde ud af, hvad der er bedst for din virksomhed.

5 SANDHEDER OM MICROSOFT BUSINESS CENTRAL.
VIL DU HAVE HELE SANDHEDEN? ELLER KUN EN HALV SANDHED?
Står du også med et dilemma med jeres ERP-løsning? Du er ikke den eneste.
I dag er det lidt svært at overskue, hvordan man kommer videre i processen med et nyt ERP, og hvor meget man skal have med i sin løsning. En ting er sikkert – det skal helt sandsynligvis være Business Central, som er det bedste system på markedet i dag. Det er ERP-projekt, som I aldrig har prøvet det før. Det er at gå nye veje.
Derfor sætter vi fokus på de vigtigste fakta om Business Central. Vi har samlet dem i en lille guide: 5 sandheder om Business Central, hvor du også får fakta og anbefalinger. Kig på dem. Så er du godt på vej til at få succes med dit skift.
Få rådgivning af os – hvad er bedst til din virksomhed
Vi har overblikket og stor erfaring fra mange forskellige typer af virksomheder på tværs af brancher. Vi er eksperter i at afdække den enkelte virksomheds behov og kan derfor vejlede din virksomhed igennem beslutningsprocessen. Vores rådgivning er kontant og præcis – og det er både gratis og uforpligtende at få råd. Vi fører en løbende dialog med din virksomhed for at finde ud af, hvilke ønsker og behov der opstår eller ændrer sig. Sådan finder vi sammen ud af, hvad der er bedst for din virksomhed.
Kontakt CEO & Partner Per Steen Jensen på tlf. 20855484 eller send en mail til psj@addvision.dk og få vores anbefaling til netop din virksomhed.
