Eksperter i lagerstyring med WMS løsninger

Eksperter i lagerstyring med WMS løsninger

Vi er eksperter og totalleverandør i lagerstyringsløsninger (WMS) til Microsoft Dynamics C5, Dynamics NAV og Dynamics 365 Business Central, og selv om vi er danske, skammer vi os ikke over at sige det.

Siden 2001 har vi med rigtig gode resultater implementeret online lagerstyringsløsninger i over 70 virksomheder. I vidt forskellige brancher. Og endda både i og uden for Danmark.

Og vi ved virkelig, hvad vi taler om. Fra de allermindste detaljer til de store, overordnede linjer. Det handler om netop din virksomheds særlige situation og behov for en stærkt nuanceret og effektiv lagerstyring. Vi kender indgående til problemstillinger omkring lagerstyring og standardfunktionerne i Microsoft Dynamics C5, Dynamics NAV og Dynamics 365 Business Central og kan rådgive dig, og samarbejde med dig, så din løsning bliver optimal.

Med os kommer du rundt om det hele. Processerne. Menneskerne. Den helt praktiske fysiske situation. Jeres ønskede scenarie. Integrationen til jeres systemer – og selvfølgelig en ROI-beregning. Før du har committet dig.

Konkret betyder vores ekspertbistand, at din virksomhed ret hurtigt får en bedre økonomi. Dine dispositioner og leveringer bliver af langt højere kvalitet. Registreringssikkerhed og datasikkerhed er i top. Arbejdsgange forenkles og effektiviseres. Og du får så godt et overblik, at det bliver nemt at træffe de rigtige beslutninger, se og reagere på markedet. På det helt rigtige tidspunkt.

Generelt om vores WMS løsninger til Dynamics C5, Dynamics NAV & Dynamics 365 Business Central

Vi leverer de stærkeste WMS løsninger til Microsoft ERP. WMS løsninger der med pris, funktionalitet og performance, udkonkurrere andre gode WMS leverandør på markedet.  Vores WMS løsninger er unikke, fordi de kan være oppe og kører på få dage og er bygget 100% til Microsoft ERP-løsninger. Alt er 100% realtid og kræver ingen integration eller synkronisering af data.

ADDvision logo

ADDvision Barcode

Komplet WMS modul til Dynamics C5 og Microsoft XAL. Indeholder alle de funktioner som det kræves for at kører en effektiv online lagerløsning, med stregkoder og online scannere. Et standard modul bygget på 20 års erfaringer og mange implementeringer.

Tasklet

Tasklet Factory

Mobile WMS fra Tasklet Factory understøtter arbejdsprocesserne på lageret og integrerer til standardfunktionerne i Business Central og Dynamics NAV. ADDvision er Platinpartner og har udviklet tillægsmodul til løsningen, såsom automatisk print af følgeseddel og integration til Consignor.

Udvalgte skærmbilleder fra Tasklet Factory WMS løsningen til Navision, Dynamics NAV og Business Central.

Zebra TC52 order lines
Scan_bin

De primære funktioner i vores lagerstyringsløsninger til Microsoft Dynamics C5 & NAV og Dynamics 365 Business Central – venligst kontakt os for flere detaljer til den enkelte løsning.

Online stregkodescanner:

  • Varemodtagelse
  • Flyt varer på plads
  • Cross Stocking
  • Plukordre  (Enkelt, Multi)
  • Plukkøer med prioritet
  • Samsende  (Fx. restordre sendes med kundeordren eller kunden har flere ordre der skal levers)
  • Pluk montageordre og færdigmelding (styklister)
  • RMA ordre håndtering
  • Automatisk forsendelse via Consignor
  • Automatik følgeseddel/faktura ved afslut af pluk
  • Lagerinformationer
  • Lagerflytninger  (Varer eller palle)
  • Automatisk genopfyldning af plukpladser
  • Løbende lagerstatus
  • Lagerreguleringer
  • Og meget mere …

Back Office:

  • Opret varemodtagelse – fx. en container
  • Håndtere Montageordre
  • ABC kategorisering af varer ud fra pluk frekvens
  • Monitorere, prioritere og planlæg alle plukordre
  • Udskriv div. pluk-&lagerstatistikker
  • Udskriv labels til varer og hyldeforkanter
  • Vedligeholde placeringer (BINS), pluk ruter, lagerzoner, lagergange m.m.
  • Planlæg/godkend lagerstatus
  • Godkend lagerreguleringer fra scanner
  • Og meget mere …
  • Reducér omkostningerne med forenkling og effektivisering af arbejdsgange
  • Forøg lageromsætningen med det samme antal medarbejdere
  • Minimér fejl markant – større registreringssikkerhed på lageret
  • Sporbarhed med Lotnr., Serienr., Dato
  • Udvidet masterdata til logistik, fx. flere stregkoder på varer, kolli typer, lagerindretningen m.m.
  • Bedre udnyttelse af pladsen på lageret
  • Online registrering – direkte hvor varen er
  • Fuldt integreret med Microsoft Dynamics C5,  NAV & Business Central
  • Enkle og fleksible tilretningsmuligheder
  • Velafprøvede standard løsninger til Microsoft Dynamics C5, NAV & Business Central
  • Total leverance inkl. hardware og rådgivning

Som udgangspunkt, understøtter vores WMS løsninger de fleste versioner af Microsoft Dynamics C5, Dynamics NAV og  Dynamics 365 Business Central og der er nogle krav til licenser og det tekniske Setup.

Ønsker du at vide mere, er du naturligvis altid velkommen til at få en snak. Det er blot at sende en mail eller gribe telefonen.

Kompetent rådgivning til din virksomhed

Hos ADDvision specialiserer vi os i at give personlig rådgivning og vi gør derfor meget ud af at evaluere din virksomheds specifikke behov. Ud fra disse behov kan vi hurtigt give dig kompetent rådgivning om hvilke WMS setup, der er mest relevante for din virksomhed.

Kontakt Projektchef & Partner Henrik Gulløv på tlf. 28783581 eller send en mail til heg@addvision.dk og få en uforpligtende dialog om vores WMS løsninger.

Få mere tid med en WMS løsning

Få mere tid med en WMS løsning

Tiden har ændret kundernes købsproces – og din salgsproces. Og netop ”tid” er den vigtigste faktor: dine kunder kræver hurtige reaktioner af dig og din forretning, og i øvrigt forandres deres behov og ønsker hele tiden.

Dit job er at kunne imødekomme dem, og ikke kun på deres nuværende behov. Ofte skal du også komme uudtalte og fremtidige ønsker i forkøbet. Som virksomhed skal du tænke ud af kassen, tænke anderledes end før, for at kunne leve op til de forventninger kunderne har til dig. Du er nødt til at udtænke og udnytte de nye muligheder der er tilgængelige.

Det kan du kun, hvis du har en lagerstyringsløsning der hjælper dig helt ned i detaljen. Med en velsmurt lagerstyringsløsning holder du omkostningerne i bund, og lageret trimmet. Du leverer flere varer til mange typer af modtagere på mange forskellige måder. Du kan holde styr på fragtmuligheder- og priser, og kan skifte mellem dem. Du får samtidig værktøjerne til at overvåge handlinger og feedback helt ned i detaljen, så du lynhurtigt kan reagere på ændringer og optimere processen.

Vi giver dig en lagerstyringsløsning der bliver den nye motor i din salgsproces. – og giver dig tid til succes.

Her kan du læse mere om vores holdninger til effektiv lagerstyring

Succesfuld implementering – Hver gang

Succesfuld implementering – Hver gang

En god implementering er uvurderlig for en lagerstyringsløsnings succes. Vi er med hele vejen, for at sikre at I kommer godt i gang, og får effektiv lagerstyring fra dag ét. Vi har gjort det med stor succes i 20 år hos over 70 virksomheder i Danmark og udlandet.

En succesfuld implementering starter altid med en grundig forberedelse, hvor vi i fællesskab kigger på følgende i din virksomhed:

  • Virksomhedens processer. Hvordan er de i dag? Hvordan arbejder din virksomhed med lager, indkøb og salg; hvad er arbejdsprocesserne, hvad kan optimeres og hvordan kan det måles. Hvordan kunne processerne blive helt ideelle?
  • Medarbejderne – Hvad kan de? Hvad skal de lære? Lyt til deres input, de arbejder på eller med lageret hver dag og ved, hvor skoen trykker
  • Det fysiske – Hvor står varerne? Hvordan kommer man til dem? Er det indrettet, så man kan overskue det? Eller huske, hvor ting står? Vurder, om pladsen udnyttes optimalt og fleksibelt nok. Skal det gøres anderledes?
  • Arbejdsgruppe af ledelse og medarbejdere – Fælles ansvar for den nye vej frem. Måske er din virksomhed ikke så omstillingsparat? Tager ledelsen så meget ejerskab på projektet, at det smitter godt af i organisationen? Det kan en arbejdsgruppe være med til at håndtere
  • Masterdata – Hvordan er datagrundlaget i dag – er det tip-top eller er kvaliteten for dårlig pga. manglende vedligeholdelse?  Hvilke nye data skal der oprettes

Vi udarbejder en køreplan for implementeringen, som blandt andet omhandler:

  • System Setup
  • De konkrete behov for uddannelse
  • Krav til Masterdata
  • Beskrivelse af de nye processer
  • Testperiode, hvor vi sikrer at løsningen lever op til kravene
  • Go live support – Vi står klar til at hjælpe, så opstarten bliver så glidende som muligt

IT-Opgaver uden overraskelser

Der findes ikke kun én måde at løse en IT-opgave på, og derfor er det vigtigt at få afstemt rammer og prismodel for at undgå overraskelser, især med hensyn til pris og garanti. Tvivlen opstår typisk, hvis løsningen ikke fungerer helt som forventet og/eller prisen er blevet højere, end det første estimat … hvad er der så aftalt? Hvad var med i prisen? Læs mere om fastpris og estimat her

Leverandør af Software, Hardware og tilbehør

Leverandør af Software, Hardware og tilbehør

En lagerstyringsløsning omfatter ikke kun software, men også mange fysiske produkter. Vi leverer alt, hvad du får brug for inden for hardware til lagerstyring. Vi har Stregkodescannere, håndterminaler, trådløst netværk og stregkodeprintere. Derudover har vi også brugsvarer som labels og farvebånd.

Arbejdet med vurdering og udvælgelse er gjort for dig på forhånd – det skal du ikke bruge din tid på. Vi forhandler kun de bedste håndterminaler, truckterminaler og stregkodeprintere. Vi evaluerer hvad din virksomhed skal bruge for at fungere optimalt. Dernæst udvælger vi de modeller der passer bedst til virksomhedens koncept, størrelse og behov. Vi sørger også for at udstyret installeres korrekt og sættes op til at køre gnidningsfrit med den valgte lagerstyrings-software. Vores foretrukne, testede mærker er Motorola, Intermec og Zebra.

motorola

intermec

Zebra

Til din lagerstyringsløsning – og i det hele taget – kræver du naturligvis en ret høj standard og driftsstabilitet på dit trådløse netværk. Det skal være af industriel kvalitet, og det kræver ordentligt udstyr. Vi kender løsningernes behov bedre end nogen anden. Vi måler dine behov og etablerer hele din WLAN-struktur. Vi yder selvfølgelig også support på hele den del af din løsning. Resultatet er et trådløst netværk der er hurtigt, stabilt og sikkert. Du skal med andre ord ikke bruge hverken tid eller kræfter på din netværksforbindelse.

ROI-beregner

ROI-beregner

Din nye lagerstyringsløsning fra ADDvision har en ROI på 6-12 måneder. Din virksomhed har med andre ord tjent hele investeringen ind på højst 12 måneder. Ofte på kun 6.

Dine processer og arbejdsgange bliver kortlagt og optimeret – og bliver effektiviseret i alle led. Dette gælder også selvom du på forhånd har styr på Supply Chain Management.

Desuden fører dit nye værktøj også andre store fordele med sig. Det skaber forøget goodwill hos dine kunder, fordi din service bliver hurtigere og bedre. Det øger kundetilfredsheden og gør dig bedre i stand til at fastholde de gode kunder. Du får også mere tilfredse medarbejdere, der glæder sig over at tingene bare spiller på lageret, og at de ikke spilder deres tid med manuelle og tunge arbejdsprocesser. Med automatiseringen af arbejdsgangene bliver der desuden frigivet ressourcer, som din virksomhed kan bruge til at sætte andre initiativer i gang. Du kan derfor bruge optimeringen af lageret som et springbræt til at styrke din virksomheds konkurrenceevne endnu mere på andre områder.

Her kan du danne dig et hurtigt overblik over, hvor hurtigt din investering tjenes hjem ved brug af vores lagerstyringsløsning. Du skal blot indtaste følgende:

  1. Antallet af medarbejdere du har på lageret til at plukke varer
  2. Hvor mange ordrer der afgives per dag
  3. Hvor mange ordrelinjer der gennemsnitligt er per ordre

Her er tale om et overslag der kun medregner effektiviseringen af varepluk. Det præcise resultat er ofte endnu bedre, fordi det ikke blot effektiviserer pluk, men også øger effektiviteten i varemodtag, ved status og ved flytninger. Hvis du er interesseret i en komplet ROI-beregning, der tager højde for lige netop din virksomheds tal, kan du kontakte os for en uforpligtende snak, hvor vi gennemgår alle dele af dit lager og kommer med forslag til effektivisering. Kontakt os i kontaktformularen eller på mail: info@addvision.dk

Top
Per ADDvision - Komplette IT-løsninger
Skriv til os og vi vender tilbage til dig inden for kort tid.
Fjernsupport ADDvision - never give up!
Kontakt os og vil vil vende tilbage så hurtigt vi kan. Med venlig hilsen, ADDvison support team
Send
Send
Send